قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آموزش / آشنایی با اصطلاحات رشته اتومبیلرانی قسمت اول

آشنایی با اصطلاحات رشته اتومبیلرانی قسمت اول

در این پست اشنایی با اصلاحات مرسوم در اتومبیلرانی را برای شما دوستان قرار می دهیم.

اصطلاحات

 

از آنجاییكه بعضی از اصطلاحات به كاررفته در نوشتارها برای همگان شناخته شده نیست و همچنین خیلی از افراد تصور درستی از بعضی اصطلاحات ندارند تصمیم گرفتیم تا در این قسمت به تعریف اسامی و اصطلاحاتی كه در مقوله اتومبیل به كار می رود بپردازیم.

امیدواریم سطح اطلاعات کاربران بالا رفته و همچنین بحثها و مقالات و گزارشات برای همگان مفهوم بوده و مفید واقع شود.

 

(Start) استارت:

خط آغاز هر مسابقه ریس یا رالی و غیره را گویند که كلیه شركت كنندگان در پشت آن قرارگرفته و با سبز شدن چراغ و یا علامت پرچمدار شروع به حرکت می کنند.

 (Stress bar) استرس بار:

به نوعی اتصالات بسیار مستحكم گفته می شود كه بین دو سر کمک فنرهای اتومبیل نصب شده و باعث می گردد در مانور های سریع فشار وارد بر اتاق کاهش یابد و مانع از تغییر شكل اتاق و افزایش فاصله فنرها و برهم خوردن كمبر چرخها می گردد.

 

(Slalom) اسلالوم:

نوعی مسابقه مارپیچ است كه به صورت تك نفره و در یك مسیر كه با مانعی همچون كله قندی طراحی شده انجام می شود و ملاك موفقیت در آن مانور خوب بین موانع و سرعت مناسب در عبور از آنهاست. به طوریكه مسیر در بهترین زمان و کمترین خطای ممكن طی شود.

 

(Slick) اسلیك:

نوعی لاستیک بدون عاج است که از جنس نرم به خصوصی است و روی آسفالت خشک چسبندگی خوبی دارد. این نوع لاستیک با گرم شدن چسبندگی فوق العاده ای پیدا می کند. همچنین به دلیل نداشتن عاج بر روی مسیر خیس و لغزنده اصلاً کارایی ندارد.

(Over Steer) اور استیر:

که به معنای زیاد پیچی می باشد به حالتی گفته می شود که در پیچ با آن که فرمان اتومبیل مقدار کمی پیچیده است اما قسمت عقب اتومبیل (بر اثر سر خوردن) شروع به انحراف به خارج از پیچ می کند و اتومبیل بیش از حد لازم به سمت پیچ می پیچد و به بیرون از پیچ منحرف می شود.

این حالت بیشتر در اتومبیلهای دیفرانسیل عقب روی می دهد و با رها نمودن گاز اصلاح می شود چنانچه اصلاح نشود منجر به اسپین می شود.

 

 

(Under Steer) آندر استیر:

که به معنای كم پیچی می باشد به حالتی گفته می شود که در پیچ اتومبیل از فرمان تبعیت نکرده و علیرغم زاویه چرخها سر اتومبیل با سر خوردن اندکی شروع به انحراف به بیرون از پیچ می کند. این حالت بیشتر در اتومبیلهای دیفرانسیل جلو روی می دهد و با رها نمودن گاز اصلاح می شود.

(Spin) اسپین:

چنانچه حالت اور استیر اصلاح نشود اتومبیل بسته به سرعتی كه دارد به دور خود چرخیده و از مسیر خارج می شود كه به این حالت اسپین زدن گفته می شود.

منبع

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آشنایی با اصطلاحات رشته اتومبیلرانی قسمت دوم

♦ در ادامه قسمت اول این قسمت اصلاحاتی در زمینه لاستیک و سرسیلندر و دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *